eindelijk in Barca! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Malou Versteegh - WaarBenJij.nu eindelijk in Barca! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Malou Versteegh - WaarBenJij.nu

eindelijk in Barca!

Blijf op de hoogte en volg Malou

14 Februari 2014 | Spanje, Barcelona

heee lieve allemaal! De suprise party van gister was echt super! ik had me geen leuker afscheid kunnen voorstellen, en ik maar denken dat jullie geen tijd voor mij hadden hahah.

Cindy en ik vlogen met het vliegtuig vanaf Rotterdam airport, het was een hele relaxte vlucht en gelukkig is het een klein vliegveldje dus konden we de gate snel vinden. toen we aankwamen op het vliegveld in Barca, hadden we verwacht dat Marta (de vrouw bij wie wij slapen) er zou staan, met een bordje met onze namen er op. We zagen haar nergens staan en al snel belde Aracely (onze docent voor stage) op om te vertellen dat Marta in het ziekenhuis lag, want ze had een ongeluk gehad. Maar haar man was onderweg naar ons toe. Wij wisten natuurlijk niet hoe hij eruit zag dus we bleven gewoon staan waar we stonden, tot hij er na een halfuurtje nog niet was, we besloten om op een briefje Marta's naam en achternaam te zetten zodat hij zou weten dat wij het waren, maar na een uur was hij er nog niet.. toen belde onze docent dat hij ons niet kon vinden en dat we een taxi moesten nemen. Hij was wel op het vliegveld maar helemaal aan de andere kant, en het vliegveld daar was echt heel groot. We kregen uitleg hoe we het moesten doen en dat Ricardo (de man van Marta) op ons zou wachten voor de deur en hij zou de taxi betalen. Dit is allemaal heel goed gegaan!

Het nemen van een taxi in Barcelona is echt makkelijk, en best goedkoop nog! De taxichauffeur was ook erg aardig en probeerde ons van alles over Barcelona te vertellen, helaas.. is ons Spaans nog niet erg goed. Onderweg dacht ik dat ik een kunstwerk van Gaudi zag, het was helemaal verspreid over een berg en het was super mooi. Maar het bleek een grafplaats te zijn. Toen ik beter keek zag ik inderdaad ook dat het helemaal vol stond met grafstenen. Wij gaan er zeker weten nog een keer kijken, want zoiets hebben we allebei nog nooit gezien.

Het appartement waar we verblijven is niet wat ik ervan verwacht had, en om eerlijk te zijn was mijn eerste indruk niet heel goed. Het is een heel langwerpig huis, met oude meubelen er in. we kregen een rondleiding en het is best wel ouderwets. Marta zelf die is ook Engels docent maar Ricardo kan geen Engels. Dus soms was het een beetje een raadsel wat hij zei, maar gelukkig is hij goed in gebarentaal.

Verder zitten hier nog vier andere meisjes, twee Franse meisjes en twee meisjes uit Zuid-Amerika. Ze zijn ook allemaal erg aardig en ze laten ons vanavond al een beetje van de stad zien!

Ik weet zeker dat we hier een leuke tijd gaan hebben en het gevoel dat ik had bij de eerste indruk is al een stuk minder. Over 7 weken wil ik waarschijnlijk niet eens maar terug naar Nederland!

En lieve opa en oma: als het goed is kun je onder dit bericht een reactie achter laten :)

Groetjes Malou
xxx

  • 15 Februari 2014 - 17:50

    Maya :

    Hallo Malou,

    Je hebt al heel wat beleefd zie ik in je verslag tjonge jonge, maar gelukkig ben je uiteindelijk op het juiste adres aangekomen! Is Marta al weer thuis uit het ziekenhuis?

    Hopelijk kan haar man ook koken voor jullie...

    Job en zijn jongens zijn inmiddels ook aangekomen op het vakantie adres in Oostenrijk dus iedereen op zijn plaats!

    Schat geniet ervan en neem optijd rust hoor!

    Dikke kus van mij XXX mama

  • 15 Februari 2014 - 19:05

    Hanny Van Der Wijck (moeder Van Leroy):

    Hoi lieve Malou,

    Tjonge, wat een avontuur zeg.
    Gelukkig zijn jullie goed op de plaats van bestemming gekomen.

    Wat fijn dat je een goed gevoel hebt.

    Ga er van genieten want de tijd zal voorbij vliegen.

    Liefs en groetjes aan Cindy, Martha, Ricardo en de anderen

    Hanny xx

  • 15 Februari 2014 - 19:38

    Het Is Ik:

    Mupke haha wat een ellende van een begin zeg,
    Veel plezier vanavond met je eerst stapavondje!
    Was leuk je even gezien te hebbe, vertel morge hoe t was!!!
    x x

  • 16 Februari 2014 - 10:35

    Ferry:

    hey Malou,
    Dat wordt denk ik een hele lange vakantie voor jou ! Mocht je nog ergens een keertje een beetje werken, veel plezier op jouw werk. Genietze.

    XXX Ferry

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 Maart 2014

week 5

17 Maart 2014

4e week

09 Maart 2014

3e week

24 Februari 2014

eerste week

18 Februari 2014

werkdagen
Malou

Actief sinds 20 Jan. 2014
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 3691

Voorgaande reizen:

20 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: