werkdagen - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Malou Versteegh - WaarBenJij.nu werkdagen - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Malou Versteegh - WaarBenJij.nu

werkdagen

Door: Malou Versteegh

Blijf op de hoogte en volg Malou

18 Februari 2014 | Spanje, Barcelona

queridos todos,

Eindelijk zijn we begonnen het hetgene waar we voor kwamen! Gisteren en vandaag heb ik al gewerkt in het hotel. Cindy en ik waren heel zenuwachtig voordat we gingen, omdat we allebei dus nog niet zo goed Spaans kunnen praten. Gelukkig is dit goed gekomen, want een jongen die ons inwerkt is Nederlands! Zoiets hadden we dus nooit verwacht, maar er lopen nog die Nederlanders stage in het hotel.

We begonnen onze dag met roomservice, we kregen een kaartje mee waarmee we alle kamers in het hotel binnen kunnen. We gingen de minibars controleren, of er dingen uit waren en het dan weer aanvullen. De prijzen die worden gevraagd voor de producten in een minibar zijn niet normaal hoog, het duurste wat er in ligt is een plak ham voor €19,-!! En hij wordt gek genoeg nog vaak gegeten ook.. een pakje oreo met 6 koekjes er in is €6,-. Het goed controleren van de minibars is dus heel belangrijk, waar hier maken ze echt veel winst mee. Er zijn 27 etages in het hotel, dus het is een heel karwei om alles te controleren. Vaak zijn de gasten niet in de kamer, en je mag ook niks anders aanraken dan de deur van de minibar. De gast moet het gevoel hebben dat er niemand in de kamer is geweest, ook al weet hij dat wel, want elke dag opnieuw worden de kamers van top tot teen schoongemaakt.

Nadat we de minibars hebben gedaan gaan we naar een soort van luxe lounge, waar de gasten €25 extra kunnen betalen bovenop lunch enzovoort. en dan staat er overal snoep, koekjes, chips, thee koffie, broodjes, echt alles, en daar kunnen ze dan de rest van de dag naartoe om te eten wat ze willen. Drie keer per dag worden alle maaltijden daar omgewisseld door twee mensen. En om het uur gaat er iemand kijken of er nog iets moet worden aangevuld. Verder staat daar niemand, want de gasten kunnen alles zelf pakken. In het hotel wordt trouwens bijna alleen maar gewerkt in buffet vorm. Dus het enige wat wij hoeven te doen is afruimen en tafels opmaken. De keuken zorgt er zelf voor dat in het restaurant alles aangevuld wordt. Alleen in ''Setrix'' (dit is een aparte lunchroom naast het hotel), wordt er geserveerd. In deze lunchroom werk ik de hele week. Dit zit vast aan het appartementencomplex van het hotel. Hier werk ik van 2 tot 5, nadat ik roomservice en de rest heb gedaan.

Het eten in de kantine is gelukkig heel lekker! Er is ook hier een buffet waar je langs kunt lopen en er is heel veel keus. de tijd dat je kunt lunchen is van half 11tot half 3, aangezien het allemaal horeca is in het hotel, gaan de koks pas helemaal aan het einde eten, want die moeten natuurlijk koken voor de gasten rond lunchtijd. het bedienend personeel eet dus ook nooit rond half 1/1 uur. Hoe het met avondeten gaat weet ik nog niet, want ik draai nog geen avonddienst. Ik en Cindy werken allebei doordeweeks, alleen ik werk van 9 uur 's ochtends tot 5 uur en Cindy werkt van 2 uur 's middags tot 10 uur 's avonds. Het is wel vervelend dat we niet met elkaar kunnen reizen, maar we hebben wel samen weekend :)

Her reizen met de metro hier gaat heel goed, het is super overzichtelijk en makkelijk. Wij hebben nu allebei een maandkaart gekocht en nu kunnen we de hele maand onbeperkt reizen met de metro en bus door heel Barcelona.

Besos y abrazos,
Malou xxx


  • 18 Februari 2014 - 19:50

    Het Is Ik:

    Tof verslag ! Wasje ook ma zo enthousiast op watsapp haha
    Klinkt gaaf het hotel en duur!
    Lucky jullie met die nederlanders, dan kende nog een beetje prate met mense!
    Succes met je eerste weekje xx!

  • 18 Februari 2014 - 20:10

    Hanny :

    Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt.
    Wat een geluk dat je wordt begeleidt door een Nederlandse jongen. Ik zie het helemaal voor je. jullie samen door die kamers in het hotel. Je kunt wat tegen komen zeg. haha
    Je bent er nog maar een paar dagen maar het lijkt wel alsof jullie Barcelona als aardig kennen.
    Succes met je werk xx

  • 18 Februari 2014 - 20:20

    Andere Ik:

    Goedkoop hotelletje zeg :P
    En mag jij ook af en toe overnachten?

    Veel plezier en succes X

  • 18 Februari 2014 - 20:26

    Maid:

    Je bent 4 dagen weg en ik word al gek hahaha, maar goed om te horen dat het allemaal soepeler gaat nu en jullie beiden je steeds beter weten te redden! Gek zo duur :O maar ja hey dat hotel heb je me al laten zien ik had ook niet anders verwacht qua prijs

  • 18 Februari 2014 - 20:26

    Andere Ik Nogmaals:

    Laat me weten als je tapas op hebt.
    Daar heb ik ook wel zin in :)

    Ben benieuwd of er een droevige sfeer zal hangen de komende dagen. Vanavond moet Barca uit tegen Man City (Engeland), welke ze gaan verliezen.

    X Randy

  • 18 Februari 2014 - 20:27

    Malou Versteegh:

    @Hanny Ja we zijn ook al heel wat gekke dingen tegen gekomen! Maar ik denk niet dat ik daarover mag praten in een berichtje. Het is gewoon echt heel leuk hier :). Hoe gaat het met jullie!? Kusjes xx

  • 18 Februari 2014 - 20:31

    Malou Versteegh:

    @Maid hahaha ik mis jou ook! koop maar alvast wat oreo's in voor ons eerstvolgende filmavondje! :D

  • 18 Februari 2014 - 20:33

    Malou Versteegh:

    @Randy oooh jij bent andere ik, ik dacht al haha. En we gaan denk ik dit weekend tapas eten. bij Tapa Tapa dat is een hele bekende in Barcelona. Ik zal ik ook wat foto's maken (niet om je jaloers te maken hoor :P) Ga jij de wedstrijd kijken? En hoe weet je van te voren dat ze gaan verliezen? Wij gaan 2 maart naar fc Barcelona!! xx

  • 18 Februari 2014 - 21:31

    Hanny :

    met ons gaat alles goed. Zijn nu samen naar de wedstrijd aan het kijken. Randy, Jo en Ferry zijn jaloers dat jij 2 maart naar Barca gaat kijken. haha
    Opa en oma hebben vanmiddag jouw verslagen gelezen. Ze leven helemaal mee.

    Gaaf dat Leroy zijn tentamen heeft gehaald van economie. Fijn voor hem, hé

    groetjes xx

  • 19 Februari 2014 - 16:22

    Maid:

    Hahaha dat had ik dus ook erbij gezet maar deze site had alleen de helft van mijn reactie gepost :( De oreo's wachten al op je als je terug bent :D

  • 20 Februari 2014 - 12:50

    Whisky:

    Hey! leuk ik zou daar ook wel willen werken eigenlijk. Is er ook goede whisky in de bar?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 Maart 2014

week 5

17 Maart 2014

4e week

09 Maart 2014

3e week

24 Februari 2014

eerste week

18 Februari 2014

werkdagen
Malou

Actief sinds 20 Jan. 2014
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 3696

Voorgaande reizen:

20 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: