3e week - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Malou Versteegh - WaarBenJij.nu 3e week - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Malou Versteegh - WaarBenJij.nu

3e week

Door: Malou Versteegh

Blijf op de hoogte en volg Malou

09 Maart 2014 | Spanje, Barcelona

lieve allemaal!

de derde week is alweer achter de rug, de tijd gaat opeens super snel. Het werken wordt ook steeds beter nu ik al beter Spaans kan verstaan en soms probeer te praten. Ik weet nu precies wat ik moet als ik 's ochtends werk bij het ontbijt, dat is ook heel fijn voor het personeel daar. Ook ging de tijd nog sneller deze week omdat op woensdag Michelle en Kaylee naar mij toe kwamen! Ik was woensdag om 6 uur thuis van het werk en ongeveer een halfuurtje later stonden ze al op de stoep. Ik heb ze rondgeleid door het huis en ze hadden zich even opgefrist. Zij sliepen bij een vriendin van Marta, ze konden niet slapen bij mij in huis, want er kwam nieuwe meisjes uit Denemarken. De vriendin van Marta (Ausra) kwam ons halen en we zijn met z'n allen naar haar huis toe gelopen. Het was op loopafstand, 15 minuten. We hadden alleen wel hakken al aan gedaan voordat wegingen lopen, dus onze beenspieroefeningen hadden we ook weer gehad. Het appartement waar ze sliepen was klein, maar het rook er lekker naar wierook en het was wel knus. We gingen gelijk door naar de stad en zijn uiteten gegaan en naar een kleine club, ja op woensdag avond haha. In Barcelona gaat het nachtleven elke avond door. Ik was echt heel blij om ze te zien en de avond was heel leuk! We zijn naar een gemaskerd bal geweest in een club waar ik nu al een paar keer ben geweest, hij heet Shoko. Bij de ingang kreeg je een masker en dat kon je naar binnen toe. Heel apart om een keer meegemaakt te hebben. We hadden het niet al te laat gemaakt, want ik moest de dag daarna gewoon weer werken.

Op het werk was het weer gezellig met al mijn collega's van de ochtendploeg. Ze praten de eerste zin Spaans tegen mij en vervolgens vertalen ze het in het Engels. Hier leer ik echt snel Spaans door. Ik moest die ochtend al om 8 uur 's ochtends beginnen, want het was heel druk in het hotel omdat er weer een soort van conferentie was. We hadden die ochtend 300 gasten met 8 man personeel. En het was heel goed te doen, aangezien het lopend buffet is. Er waren heel veel mensen die aan mij vroegen of ik koffie voor ze wou zetten, met het nespresso apparaat. Toen ik daar stond om een bakje koffie te maken , stond er binnen een mum van tijd een groep mensen om mij heen die ook koffie uit de automaat wilden. Gelukkig waren er vier apparaten dus ik zette overal tegelijk de kopjes onder, en het ging heel snel, in het begin... Veel Spaanse mensen drinken ''cafe con leche'', dat is koffie met melk. Die melk komt niet uit het apparaat die moet ik er zelf bij gieten met een kan hete melk die naast het apparaat staat. Maar iedereen gebruikte die melk, voor in de thee of voor de chocomelk, dus elke keer als ik die kan wou pakken was hij weg en moest ik naar de keuken ''rennen'', ik was meer in me hoofd aan het rennen dan in de werkelijkheid haha. Soms is het nog lastig om te weten wat mensen nou eigenlijk willen. Als ik de gasten naar de tafel breng dan vraag ik: Wilt u koffie (cafe con leche y cafe solo) of thee of sinaasappelsap (zumo de naranja). Wanneer Spanjaarden zeggen dat ze cafe con leche willen, dan moet je koffie pakken uit het nespresoapparaat, maar wanneer mensen uit Nederland, Duitsland, Frankrijk enzo het zegen, dan moet je koffie geven uit de koffiekan, de filterkoffie. Dit haal ik nog al een door de war, en zeker omdat ik vaak niet zie uit welk land ze komen, want als ze uit Italië komen moeten die mensen ook uit het apparaat, wat een logica :P Maar verder gaat het al heel goed en ik doe nu zelfs als klusjes alleen in het hotel, zoals de Planta's (verdiepingen), dan moet ik dus op alle verdiepingen van het hotel de flessen, borden en van alles ophalen wat de schoonmaaksters aan viezigheid uit de kamers hebben gehaald. Ik mocht in mijn eentje de VIPS doen (uitgesproken als BIBS, hier moet ik telkens weer om lachen als ze het zeggen), dus dan heb ik mijn eigen sleutels en mag ik naar de hotelkamers gaan om een cadeautje van het hotel in de kamer van de gasten neer te zetten. Dit gaat allemaal via regels die je moet aanhouden. Je moet bijvoorbeeld altijd met de letters van het hotel naar de deur wijzen, je moet het in een bepaalde volgorde neerzetten en het moet gelijk opvallen wanneer de gasten binnen komen. De VIPS bestaan uit: een fles water, een wijnglas, een kaart waarop staat dat wij de gasten van harte welkom heten in het hotel, en een taart of soms soort van cakejes op een stokje met chocola eroverheen. Ik zal hier nog een foto van maken! Dit zijn allemaal dingen die ze vaak de stagairs laten doen, maar ik vind het echt heel leuk! Lekker de hele dag door het hotel heen lopen, de kamers in. In elke kamer zie je ook weer nieuwe dingen. Het is nu heel gek om te weten dat wanneer je als gast in een hotel zit, er de hele dag door als jij er niet bent, mensen je kamer in het uit lopen.

Toen ik vrijdagavond klaar was met werken ben ik Kaylee en Michelle weer op gaan zoeken en hebben we gegeten bij TapaTapa. Zij zijn nu alweer terug naar Nederland, sinds zondagmiddag en ze vonden Barcelona ook heel mooi! De tijd dat ik aan het werken was hebben zij veel geshopt. Ze kwamen ook op het perfecte moment, want het weer was geweldig de afgelopen dagen. We zijn op zaterdag naar het strand geweest en daar hebben we lekker op een handdoekje in het zand gezeten. Ik hoop dat de tijd nog komt wanneer ik hier ben dat ik me bikini nog aan kan doen! Ik vond het heel fijn dat ze er waren, om ook weer even bekende bij me te hebben. Ik heb nog steeds geen heimwee gelukkig, ik vermaak me hier prima, maar toch op dagen dat Cindy 's avonds moet werken mis ik het wel om thuis iedereen om me heen te hebben. Gelukkig Skype ik vaak met Leroy die me altijd weer verteld om hoe dan ook positief te blijven :) en dat blijf ik ook zeker! In de tijd dat ik hier ben ga ik nog heel veel leuke dingen mee maken, dat weet ik zeker. Aankomende vrijdag lijkt het me leuk om met jullie allemaal even te skype, dus als jullie willen laat het me weten dan kunnen we wat afspreken en heb ik jullie weer gezien!

Dikke kus,
Malou xx

  • 11 Maart 2014 - 17:33

    Ferry:

    hallo Malou,
    wat een leuke foto's, vooral die met die maskers. Erg spannend !! Het lijkt me zo leuk om op deze manier de spaanse taal te leren van jouw collega's. En ik denk zeker dat je al goed de weg weet in Barcelona. Je gaat ons toch niet al jaloers maken met het weer en dan je bikinitje aantrekken... Iig is het hier ook prachtig weer. De korte broeken kunnen weer uit de doos gehaald worden. Ons tuinstel staat weer buiten en we hebben gisteren al heerlijk buiten gezeten. Nog even en ik kan weer aan een bruine huid werken.
    Mooi dat je nog geen heimwee hebt en dat Leroy je positief houdt. Jongedame, veel plezier in je werk en in Barcelona.

    xxx Ferry,

    p.s. en heb je Messi al gespot ?

  • 11 Maart 2014 - 18:21

    Maya:

    Hey schat,
    Wat fijn dat je weer verslag gedaan hebt van je belevenissen! Tengo curiosidad por cómo su español es?
    Het is hier een beetje stil doordeweek zonder jou en Tim maar verder hebben we onze dingetjes. El clima es hermoso aquí! Het gaat goed met Demi bij Jatapasu, ze vindt het nog steeds leuk. Mañana es el aniversario de Job y me, vamos a hacer algo divertido :)
    Beso Mommy xxx

  • 11 Maart 2014 - 19:19

    Je Onbiologische Zus:

    Ik join je aankomende vrijdag op skype! Als je wil natuurlijk, maar tuurlijk wil je dat want je mist mij like crazy heaa hahaha Ik jou wel :'( maar gelukkig is het bijna zover! Was graag meegegaan met Mies en Kaylee, maar zat er helaas niet in... Wie weet plannen we wat in de zomervakantie, ook prima toch. Werk is gelijk minder leuk omdat jij er niet bent en dan is er ook nog eens iemand die de werksfeer helemaal verpest jeweetwel wie ik bedoel haha. Ben blij te horen dat je naast het werken zoveel ontdekt van Barcelona zelf! Heel veel succes met het werken natuurlijk en geniet nog van deze paar weekjes xxxx

  • 14 Maart 2014 - 11:04

    Oma:

    Lieve Malou,
    Wat leuk je verslag te lezen. Ik kan me helemaal inleven dat je het daar naar je zin hebt. Hoe heet het hotel waar je werkt? We hebben een verrassing: Opa en ik komen a.s. maandag met het vliegtuig naar je toe, voor 5 dagen. We hebben gisteren geboekt bij het reisbureau. Ons hotel heet: Petit Palace Opera Garden. We blijven tot vrijdag. Maandag landen we om 19.45u. in Barcelona. Ik heb er echt zin in.
    We worden door een taxi opgehaald naar ons hotel toe. Dus dat is makkelijk. We hopen dat je een paar uurtjes vrij hebt om elkaar te zien. We willen veel bezichtigen. En een beetje wegwijs maken door jou lijkt me hartstikke leuk. We bellen je nog wel op als we er zijn.
    De carnaval is goed verlopen, maar na afloop heb ik keelontsteking gekregen. dus ik heb tot zaterdag op bed gelegen met koorts. Zodoende hebben we pas laat beslist hoe we naar Barcelona gaan, met auto of vliegtuig. Het is hier heel de week prachtig voorjaarsweer. We hopen dat de temperatuur bij jullie ook lekker is. Tot a.s. maandag/dinsdag [hopen dat je een beetje vrij krijgt van je werk].
    Tot ziens, liefs van Opa en Oma.

  • 15 Maart 2014 - 00:09

    Hanny Van Der Wijck :

    Hoi lieverd,

    Wat een leuk verslag. Ik had het vorige week al gelezen en in mijn hoofd al geantwoord. ik zie nu pas dat ik het niet heb verstuurd. Sorry.

    Leuk joh, dat jouw vriendinnen zijn geweest. Samen shoppen en op stap gaan. Ze hebben gezien waar jij werkt en woont.

    Ik lees dat jouw opa en oma naar je toekomen. Wat leuk zeg. Wat zul je daarvan genieten en voor hen ook fijn om jou te zien.

    Met ons gaat het goed. Carnaval is altijd al een leuk feest maar nu was het fantastisch door het mooie weer. Hierdoor was het heel gezellig op straat. Opa en oma hebben het ook heel leuk gehad. Vrijdag zijn ze begonnen met feesten tot en met woensdag haring happen.

    Bij jou is het een lekker weertje maar hier lijkt het ook wel zomer. Ze lekker om weer buiten een boek te lezen in de tuin. Heerlijk...De verwachtingen zijn wel wat minder voor de komende dagen maar vandaag was het nog heerlijk.

    Leuke foto's zeg. Volgens mij heb je al veel gezien van de prachtige stad Barcelona en ga je nog meer bekijken.

    Veel plezier met opa en oma volgende week en tot het volgende verslag.

    Liefs Hanny


  • 15 Maart 2014 - 00:09

    Hanny Van Der Wijck :

    Hoi lieverd,

    Wat een leuk verslag. Ik had het vorige week al gelezen en in mijn hoofd al geantwoord. ik zie nu pas dat ik het niet heb verstuurd. Sorry.

    Leuk joh, dat jouw vriendinnen zijn geweest. Samen shoppen en op stap gaan. Ze hebben gezien waar jij werkt en woont.

    Ik lees dat jouw opa en oma naar je toekomen. Wat leuk zeg. Wat zul je daarvan genieten en voor hen ook fijn om jou te zien.

    Met ons gaat het goed. Carnaval is altijd al een leuk feest maar nu was het fantastisch door het mooie weer. Hierdoor was het heel gezellig op straat. Opa en oma hebben het ook heel leuk gehad. Vrijdag zijn ze begonnen met feesten tot en met woensdag haring happen.

    Bij jou is het een lekker weertje maar hier lijkt het ook wel zomer. Ze lekker om weer buiten een boek te lezen in de tuin. Heerlijk...De verwachtingen zijn wel wat minder voor de komende dagen maar vandaag was het nog heerlijk.

    Leuke foto's zeg. Volgens mij heb je al veel gezien van de prachtige stad Barcelona en ga je nog meer bekijken.

    Veel plezier met opa en oma volgende week en tot het volgende verslag.

    Liefs Hanny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 Maart 2014

week 5

17 Maart 2014

4e week

09 Maart 2014

3e week

24 Februari 2014

eerste week

18 Februari 2014

werkdagen
Malou

Actief sinds 20 Jan. 2014
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 3693

Voorgaande reizen:

20 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: