4e week - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Malou Versteegh - WaarBenJij.nu 4e week - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Malou Versteegh - WaarBenJij.nu

4e week

Door: Malou Versteegh

Blijf op de hoogte en volg Malou

17 Maart 2014 | Spanje, Barcelona

Holaaa,

Nog maar 3 weekjes te gaan en dan ben ik alweer terug in Nederland! Ik hoorde al van jullie dat het weer daar ook super is! Dus dat is mooi thuiskomen dan :) Echt fijn dat jullie daar lekker weer hebben en dat bij iedereen de carnaval leuk is geweest!

Deze week vloog ook weer voorbij en ik heb weer veel nieuwe dingen gezien en gedaan. Dinsdag heb ik voor het eerst in mijn stageperiode hier geen roomservice gedaan. Van bouquet heb ik de hele mise en place alleen gedaan (mise en place zijn de voorbereidende werkzaamheden, daarmee bedoel ik: zorgen dat alle tafels gedekt zijn, dat alle suikerpotjes aangevuld zijn, dat alles gepoleerd is, etc.), hier was ik 2 uur mee bezig. Wanneer de mise en place in de orde is, is de helft van het werk in het restaurant al gedaan. Het neemt je op het moment dat het druk is veel stress weg door van te voren al alles klaar te zetten. Nadat ik klaar was ging in lunchen, en toen ik klaar was moest Cindy beginnen met werken. We stonden samen op bouquet en het ging heel goed. Onze leidinggevende sprak Spaans tegen ons en we verstonden het. Alleen nog steeds, is terug praten in het Spaans een anders verhaal. Toen de mensen weg waren heb ik Cindy geholpen met de mise en place voor de avond, die zij alleen moet doen. Voor stagaires krijg je hier in het hotel af en toe toch best een grote verantwoordelijkheid.

Op woensdag hadden we een klein afscheidsfeestje. Mijn baas van ''breakfast'' (Eva) die stopt met werken bij het hotel, want zij gaat haar eigen restaurantje beginnen op de Ramblas. Het feestje was in de ruimte boven bouquet, hier heb ik ook een foto van. Het was heel leuk om een keer iedereen die ik heb ontmoet bij elkaar te zien. Het was best wel verdrietig, want ze had daar echt lang gewerkt. Bij het feestje zelf werd ook gelijk de nieuwe leidinggevende bekend gemaakt. Beta is nu mij nieuwe baas, zij is ook erg aardig. Voor een vijf sterren hotel dragen toch nog best wel veel mensen hier piercings. Beta ook, maar het staat haar goed. Deze dag heb ik ook bijna de hele dag alleen maar gepoleerd en voorbereidende werkzaamheden gedaan.

Op donderdag had ik weer eens iets nieuws gedaan. Op verdieping 26, is een hok waar alle spullen (etenswaren, drinken) staan voor de roomservice, en dat hok moest ik samen met een collega schoon gaan maken. En volgens mij was dat de eerste keer in 10 jaar... Het was heel erg vies. Gelukkig mocht ik de kar met de etenswaren schoonmaken en opnieuw inrichten.

In de middag stond ik op bouquet, en het was nog geen een keer dat ik moest werken zo druk geweest. En daarom wist de baas van bouquet dat ik nog niet goed wist wat ik moest doen met die drukte. Dus hij had me een broodmand en ik was het ''broodmeisje'' voor die middag. Dat had ik al vaker gedaan dus ik wist wat mijn taak was.. 3 uur lang broodje rondbrengen haha. Alles beter dan niks doen, want dan lijkt het net of een dag een week is hier. Niet alleen op het werk, maar in heel Spanje. Wanneer je het naar je zin hebt vliegt de tijd, maar als je niet weet wat je moet doen, dan gaat de tijd opeens abnormaal langzaam.

Vrijdag heb ik voor de eerste keer het restaurant gezien dat op het dak van het hotel zit, de koepel. Voordat ik op stage ging leek het me geweldig om daar te werken, met een heel mooi uitzicht over Barcelona, want het restaurant is een grote glazen koepel. Het is twee jaar geleden gesloten omdat de kok was overleden. Nu is er daar boven niks meer te doen, wat echt super zonde is, want je zou er hele grote feesten kunnen houden, ik zal in de bijlage foto's zetten.

Zoals jullie misschien hadden gelezen onder mijn vorige verslag, is dat mijn opa en oma naar Barcelona toe komen! Als het goed is zijn ze er nu al, maar ik heb nog niks van ze gehoord. Mijn mobiel heeft geen service in Spanje, dus ik kan niet bellen of smsen. Maar ik heb ze verteld dat ze wifi hebben in het hotel, dus ik hoop dat ik snel iets van ze hoor!

Liefs, Malou xx

  • 18 Maart 2014 - 15:57

    Maya:

    Hey Malou, Opa en Oma zijn inmiddels in Barcelona ik ben benieuwd of jullie elkaar vinden haha...veel plezier met z'n allen daar! Enne Malou hartelijk dank alvast voor mijn verjaardagscadeau haha, de tickets zijn inmiddels geprint dus dat gaat wel goedkomen ;) xxx Mama

  • 18 Maart 2014 - 17:53

    Hanny :

    Hoi Malou, Wauw, wat heb je al veel geleerd. Zo leuk zoals je het allemaal uitlegt en zo duidelijk. Ik leer hier nog veel van. Het vooraf alles klaarzetten dat is een hoop stress minder.
    Leroy moet ook veel poetsen in zijn stage bij Intersport. haha.
    Veel plezier met jouw opa en oma en nu lees ik dat Maya ook naar je toe komt. Wat gezellig voor jullie.

    Liefs Hanny xx

  • 18 Maart 2014 - 20:30

    Dieke:

    Hee Malou,

    Wat gaaf allemaal. Een leuke stad hé.
    Fijn dat je het goed naar je zin hebt. Er zijn echt een heleboel leuke eettentjes. En natuurlijk heel veel winkels.
    Je stage loop je echt in een hip hotel. Zo te zien van de foto's.

    Je Spaans zal zeker met sprongen voor uit gaan.

    Leuk dat opa en oma erzijn. Ze moeten met de rode en blauwe bus 2 dagen gaan toeren. Dan kun je bij alle bezienswaardigheden uit stappen en om de 10 minuten komt de volgende bus weer. Echt een aanrader.

    De tijd gaat zo echt snel hé als je het druk hebt. Maar zeker er lekker van genieten.

    Doe oma en opa ook de groeten en lekker nog ff genieten

  • 19 Maart 2014 - 09:43

    Marjon:

    Hey Malou,
    Wat schrijf jij leuk over je verblijf in Barcelona! Iedereen die het leest krijgt de kriebels om op vakantie te gaan, dat weet ik zeker!!

    Hier in nieuwkuijk is ook alles goed. Wies en Guus vinden dat jij Sinterklaas mee moet nemen naar Nederland al je terugkomt. Kijk maar of dat je dat geregeld krijgt ;-))

    Ik wens je nog een super leuke tijd, groetjes en liefs van Marjon

  • 23 Maart 2014 - 12:56

    Oma:

    Lieve Malou,
    Wij zijn goed en op tijd aangekomen in Holland. We hebben een fijne tijd gehad in Barcelona. Fijn om jou te zien en dat je tijd voor ons had. Wat hebben we veel gezien he? Opa heeft nog pijn in zijn benen van het lopen.!!! En goeie en ontspannen gesprekken gehad. Wat een prachtig hotel waar je werkt, echt klasse. Ik hoorde van je mam dat het niet zo goed gaat met je oog. Niet ziek worden he? Het is nu zondagmiddag en vandaag zijn we heel erg lui. Gisteren heb ik weer gezond eten gekookt. Ik hoop dat je ons gauw terug schrijft en verslag doet van deze laatste weken. Tot ziens op je verjaardag. Liefs van Opa en mij. Oma.xxx

  • 23 Maart 2014 - 19:42

    Malou Versteegh:

    @Hanny

    Hee Hanny! Ja ik hoor van Leroy dat hij veel moet poetsen daar, gelukkig vind hij het werken heel leuk!! Hoe is het nu met jou? Heb je nog ergens last van gehad? En mama die komt hier niet naartoe, dat ging over haar verjaardag haha. Dat vertel ik je wel als ik terug ben in Nederland! :D Nog maar twee weekjes en dan ben ik terug. Jij, Ferry, Randy, Jo Ann, Sonny en Helen komen 5 april ook naar mijn verjaardag toch!? Ik zou het in ieder geval heel leuk vinden als jullie er bij zijn en dat ik jullie gelijk weer zie wanneer ik terug ben :) Liefs xx











  • 23 Maart 2014 - 19:47

    Malou Versteegh:

    @Dieke

    Hee Dieke, ja het was heel fijn dat ze er waren en we hebben zoveel gedaan in die twee dagen die ik met ze doorbracht! In mijn volgende verslag ga ik erover vertellen. Hoe is het met jullie? En met Kobus en de poelepetaat? haha. Groetjes uit Barca! xx Zijn jij en Kees er ook met mijn verjaardag 5 april? Mama en vieren dan samen onze verjaardag, maar ik denk dat jullie al een whatsappje hebben gehad van haar.

  • 23 Maart 2014 - 19:59

    Malou Versteegh:

    @Marjon

    heey tante Marjon, fijn dat alles goed gaat daar! Leuk om de foto's van Wies en Guus te zien op facebook! En zeg maar tegen ze dat ik zal proberen om sinterklaas mee te nemen en mocht dat niet lukken zal ik vragen of hij dan nog een cadeautje voor ze heeft :) xxx

  • 23 Maart 2014 - 20:10

    Malou Versteegh:

    @oma

    Lieve opa en oma, Fijn dat jullie goed aan zijn gekomen! Hebben jullie een goede vlucht gehad? Ik vond het ook super dat jullie er waren en dat we het zo leuk hebben gehad. Ik ben hier heel blij dat Marta goed kan koken, maar ik mis het eten in Nederland toch wel een beetje hoor. En al helemaal jou zelfgemaakte toetje oma hahaha. En met mijn oog gaat het op dit moment weer niet goed inderdaad. Ik kon dit weekend ook niet werken. Ik ga het morgen wel weer proberen. En heel goed dat jullie lekker uitrusten, dat mag ook wel na die flinke wandeltochten van ons! Ik ga nu avondeten en daarna schrijf ik mijn nieuwe verslag van de afgelopen week! Heel veel liefs en knuffels van mij xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 Maart 2014

week 5

17 Maart 2014

4e week

09 Maart 2014

3e week

24 Februari 2014

eerste week

18 Februari 2014

werkdagen
Malou

Actief sinds 20 Jan. 2014
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 3694

Voorgaande reizen:

20 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: